Kidoumaru to ninja należący do grupy „Czwórki Dźwięku”, straży głównej samego Orochimaru. Ten nietypowy wojownik do złudzenia przypomina nam pająka, ze względu na jego trzy pary ramion. Każdą swoją walkę Kidoumaru traktuje jak grę, którą wygrać można za pomocą dobrze obmyślanej strategii. Poziom tej gry określa podczas pojedynku z przeciwnikiem, badając jego silne i słabe strony. To bardzo zdolny ninja, choćby ze względu na swój spryt i umiejętne wykorzystywanie inteligencji do rozpracowania wroga. Lubi bawić się i powoli wykańczać drugiego człowieka, aż nie zada ostatecznego ciosu, co świadczy o jego egoistycznym i okrutnym podejściu do walki.

Kidoumaru preferuje walkę w dystansie, nie jest zbyt dobrym wojownikiem w zwarciu. Większość jego technik opiera się na ataku z dużej odległości, np. strzelając w przeciwnika lepką siecią, czy rzucając zrobionymi ze specjalnego tworzywa kunaiami. Kidoumaru zawsze atakuje z ukrycia, często zmieniając miejsce swojej kryjówki, przez co trudno go zlokalizować. Kiedy z jakiegoś powodu dochodzi do walki w bliskiej odległości, pozostaje mu specjalna substancja, która po wydzieleniu się z gruczołów tworzy na skórze twardy, złoty pancerz. Jest on nie do przebicia, dlatego ataki taijutsu stają się bezużyteczne.

Jako, że Kidoumaru ma za obowiązek chronić swojego pana, zna on wiele technik defensywnych, jak specjalne bariery czy sztuki pieczętowania. Dzięki temu potrafi w nietypowych chwilach ochronić się przed silniejszym atakiem, jednak podczas walki rzadko używa tych umiejętności.

Pajęczy ninja dźwięku do walki często używa specjalnych sieci, służących do skrępowania przeciwnika. Odmian tego typu technik jest dużo, od zwykłej kleistej liny począwszy, na niebezpiecznej pułapce w postaci nierozrywalnego kokonu skończywszy. W środku jego pajęczych sieci przepływa Chakra wzmacniając je, przez co są praktycznie nie do przecięcia. Dużym atutem pajęczych technik jest utrudnianie przeciwnikowi ruchu, a także możliwość tworzenia z nich niebezpiecznych zasadzek. Sztuka niezwykle przydatna podczas obmyślania strategii do pokonania uzdolnionego wroga.

Atutową techniką Kidoumaru jest Sztuka Przywołania – Kuchiyose no Jutsu. Potrafi on przyzwać ogromnego pająka. Potwór wisząc na pajęczynie nad przeciwnikiem, spuszcza na niego setki małych pająków, jednak bardzo niebezpiecznych. Jeśli ktoś nie specjalizuje się w walce wręcz, trudno mu jest uniknąć takiego ataku. W międzyczasie, gdy przeciwnik zajęty jest walką z pająkiem, Kidoumaru stara się rozpracować jego ruchy, odnaleźć słabe punkty, po czym zaatakować znienacka. Przeważnie udaje mu się rozwikłać „zagadkę” którą jest przeciwnik i pokonać go bez większych ceregieli.

Asem w rękawie Kidoumaru jest jego przeklęta pieczęć, dzięki której zyskuje ogromną siłę. Pierwszy stopień zwiększa jego Chakrę, przez co jego techniki mają większą moc i skuteczność. Pierwszą pieczęć uwalnia jedynie podczas walki z silniejszymi przeciwnikami.

Otwarcie drugiej pieczęci zamienia Kidoumaru w czerwonoskórego potwora. Intensywność przepływu jego Chakry wzrasta niesamowicie, jednak w tym stanie ninja dźwięku szybko się męczy. Wchodząc w ten stan Kidoumaru potrafi wytworzyć specjalny łuk oraz strzałę, której przyjęcie zadaje ogromne obrażenia. Jeśli przeciwnik jest wykończony wcześniejszą walką, najczęściej taki strzał nawet może skończyć się śmiercią. Kidoumaru wchodzi w stan drugiej pieczęci jedynie kiedy walczy z wyjątkowo silnym przeciwnikiem, bądź gdy znudzony walką chce ostatecznie wykończyć swoją ofiarę.

Komentarzy: 0 08 Grudzień 2011