Klan Yamanaka jest klanem z Konoha-Gakure. Najczęściej pokazywanym przedstawicielem tego rodu jest Ino, medyczna kunoichi, córka Inoichiego, który jest najbardziej znanym członkiem tej rodziny, a to za sprawą przynależności do legendarnej formacji Ino-Shika-Cho. Kolejnymi reprezentantami są Fuu, zaufany człowiek Danzou i Santa, który podczas Czwartej Wielkiej Wojny Ninja należy do Jednostki Bojowej Pośredniego Zasięgu. 

Symbol klanu

Klan ma swój herb, którego jednak nie noszą na strojach, w odróżnieniu od osób w zaprzyjaźnionych rodach Akimichi i Nara. Wszyscy członkowie rodu Yamanaka mają jasne, najczęściej długie, blond  włosy związane w kucyk oraz niebieskie lub zielonkawe, oczy. 

Nie wiadomo, jak długo istnieje ten klan. Nie znamy jego protoplastów ani czasu, w którym się pojawił w Konoha-Gakure. Wiadomo, że już drugie pokolenie klan ten jest związany z familiami Nara i Akimichi. W akademii członkowie tych familii łączeni są w trzy osobowe grupy, tworząc formację Ino-Shika-Cho. 

Stare Ino-Shika-ChoObecne Ino-Shika-Cho

Poprzednie i obecne Ino-Shika-Cho

Przedstawiciele klanu posługują się jutsu, które ściśle powiązane są z umysłem. Potrafią przenieść swój  w miejsce przeciwnika (Shintenshin no Jutsu) zyskując tym władzę nad jego ciałem. Można w ten sposób wykonywać rzeczy, których oponent normalnie by nie zrobił lub wydobyć informacje od jego towarzyszy. Potrafią przejąć kontrolę nad jaźnią wroga tak, by ten wykonywał rozkazy użytkownika (Shinranshin no Jutsu) lub „wstawić” swój umysł do więcej niż jednego rywala (Shinten Bunshin no Jutsu). Dobrą techniką-pułapką, stosowaną przez członków klanu, jest Shinten Kugutsu Juin no Jutsu, gdzie umieszczają swoją duszę w lalce. Gdy przeciwnik znajdzie się w odpowiednim miejscu, technika się uruchamia i umysł celu ląduje w lalce, a umysł osoby z klanu w ciele przeciwnika. 

Shinten Kugutsu Juin no Jutsu

Shinten Kugutsu Juin no Jutsu

Ponadto część członków klanu wykazuje zdolności telepatyczne. Mimo wielu zalet tych technik kilka z nich ma poważne wady. Gdy przeciwnik, w którego ciele znajduje się umysł Yamanaki, zostanie zabity, użytkownik techniki również zginie. Podczas wykonywania technik przenoszenia umysłu ciało pozostaje bezbronne, dlatego bardzo łatwo sprawić, by użytkownik nie miał gdzie wracać, a technika nie może ciągnąć się w nieskończoność. Kolejną, dość istotną na polu walki wadą jest to, że jeśli osoba wykonująca technikę nie trafi swoją duszą w przeciwnika, to będzie ona błąkać się przez 5 minut zanim trafi do swojego ciała. W  tym czasie ciało użytkownika będzie na łasce i niełasce oponenta. W związku z tymi wadami, ale i zaletami technik, najczęściej wykorzystuje się je w formacji.

Komentarzy: 0 27 Sierpień 2012